Μυστικά για την σχεδίαση μιας καλής επαγγελματικής κάρτας

Η εταιρική κάρτα είναι ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία επικοινωνίας που θα φτιάξετε. Την δίνετε σε όλους τους πιθανούς πελάτες ώστε να έχουν τα στοιχεία σας, την βάζετε στις παρουσιάσεις, σε επιστολές και γενικά την χρησιμοποιείτε σε αμέτρητες άλλες περιπτώσεις ώστε να γνωρίσει ο κόσμος εσάς και τη δραστηριότητά σας.

Άσχετα πως χρησιμοποιείτε την εταιρική σας κάρτα, δεν πρόκειται να πετύχει τον στόχο της παρά μόνο αν δείχνει επαγγελματική, εύκολη στο διάβασμα και βοηθάει αυτόν που την έχει στα χέρια του να θυμάται την δραστηριότητά σας και γιατί θα πρέπει να απευθυνθεί στην εταιρεία σας. Η επιτυχία όλων αυτών σε ένα έντυπο διάστασης 5,5 x 8,5 εκ. είναι αρκετά δύσκολη δουλειά, όχι όμως αδύνατη.

Θα έχετε προσέξει ορισμένες εταιρικές κάρτες που είναι πάρα πολύ ωραίες και άλλες που φαίνονται πολύ ερασιτεχνικές. Κάποιες δίνουν την εντύπωση μιας σοβαρής και έγκυρης εταιρείας και άλλες μοιάζουν με εκπτωτικά κουπόνια που μοιράζουν στο δρόμο. Τί είναι αυτό που κάνει κάποιες εταιρικές κάρτες να φαίνονται πιο επαγγελματικές από κάποιες άλλες; Είναι το χρώμα; Είναι η γραμματοσειρά; Είναι η σχεδίαση;

Η σωστή και επιτυχημένη σχεδίαση μιας εταιρικής κάρτας δεν είναι κάποιο μυστήριο. Ακολουθώντας κάποιους βασικούς κανόνες μπορείτε να σχεδιάσετε την εταιρική σας κάρτα έτσι ώστε να ξεχωρίζει.

 

Αντίθεση

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας όταν σχεδιάζουμε μια εταιρική κάρτα είναι ή αντίθεση. Η αντίθεση είναι ένα πολύ σημαντικό οπτικό στοιχείο. Η πιο απλή αντίθεση είναι το μαύρο κείμενο στο άσπρο χαρτί. Μπορούμε να γίνουμε πολύ δημιουργικοί χρησιμοποιώντας χρωματικές αντιθέσεις όπως μπλε-πορτοκαλί ή κόκκινο-πράσινο. Ας θυμηθούμε τον χρωματικό κύκλο που συναντήσαμε πρώτη φορά στο σχολείο. Για να βρείτε αντίθετα χρώματα χρησιμοποιήστε τα αντικριστά χρώματα του χρωματικού κύκλου (συμπληρωματικά χρώματα). Αντιθέσεις μπορούμε να δημιουργήσουμε επίσης με τα γράμματα. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε έντονα γράμματα για το όνομα και λεπτά για τα υπόλοιπα στοιχεία της κάρτας.

 

Επανάληψη

Η επανάληψη στοιχείων στην κάρτα είναι αρκετά σημαντική. Μπορούμε να επαναλάβουμε χρώματα, σχήματα, γραμματοσειρές, μεγέθη, εικόνες κτλ… Πόσα είδη γραμματοσειρών χρησιμοποιήσατε; Κρατήσατε τα μεγέθη παρόμοια σε όλη την κάρτα; Πόσα χρώματα χρησιμοποιήσατε; Έχουν όλα τα στοιχεία της κάρτας ένα συγκεκριμένο ύφος;

Πολλοί γραφίστες πέφτουν στην παγίδα και χρησιμοποιούν πολλές διαφορετικές γραμματοσειρές και έχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις ως προς τα μεγέθη των γραμμάτων. Περιορίστε την εταιρική σας κάρτα σε μία οικογένεια γραμματοσειράς και θα δείτε μια αισθητά επαγγελματική διαφορά. Κρατήστε το μέγεθος των γραμμάτων σε περιορισμένη κλίμακα και τέλος χρησιμοποιείστε μία μόνο εικόνα αντί για πολλές.

 

Ευθυγράμμιση

Το επόμενο σημαντικό πράγμα είναι η ευθυγράμμιση των στοιχείων στην εταιρική κάρτα.

Το ανθρώπινο μάτι διαβάζει ευχάριστα και εύκολα ευθυγραμμισμένα κείμενα και εικόνες. Τα κείμενα μπορεί να είναι ευθυγραμμισμένα δεξιά, αριστερά ή ακόμα και κεντραρισμένα. Σημασία έχει οι εικόνες με τα κείμενα και τυχόν άλλα στοιχεία που περιέχονται στην κάρτα να είναι ευθυγραμμισμένα μεταξύ τους.

 

Σωστή τοποθέτηση των στοιχείων στην κάρτα

Το τελευταίο πράγμα που πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη μας είναι το πόσο οργανωμένα είναι τα στοιχεία της κάρτας. Όλες οι πληροφορίες που έχουν σχέση μεταξύ τους πρέπει να βρίσκονται κοντά. Για παράδειγμα δεν θέλουμε το όνομα να βρίσκεται μακριά από τον τίτλο εφόσον το ένα αναφέρεται στο άλλο. Όλα τα στοιχεία επικοινωνίας αποτελούν μία ομάδα. Πολλές φορές στοιχεία επικοινωνίας που αναφέρονται αποκλειστικά στο αναφερόμενο όνομα καλό είναι να αποτελούν μια μικρότερη υπό-ομάδα. Προσοχή στην τοποθέτηση των στοιχείων στην επιφάνεια της κάρτας. Είναι απαραίτητο να βρίσκονται τουλάχιστον 4-5mm από την άκρη της κάρτας ώστε να μην φαίνονται ότι πέφτουν έξω από τα όριά της.

 

Κάνετε την κάρτα σας να είναι ευανάγνωστη

Χρησιμοποιείστε μεγάλο μέγεθος γραμμάτων ώστε να διαβάζονται εύκολα τα στοιχεία. Αποφύγετε χρώματα στα κείμενα που δεν ξεχωρίζουν καλά από το φόντο. Για παράδειγμα ανοιχτό γκρι σε άσπρο φόντο έχει σαν αποτέλεσμα να μη διαβάζονται εύκολα οι πληροφορίες. Σκοπός δεν είναι να δημιουργήσουμε ένα έργο τέχνης αλλά μία αισθητικά καλή εταιρική κάρτα που μεταφέρει εύκολα σε αυτόν που την έχει στα χέρια του όλα τα στοιχεία επικοινωνίας και την δραστηριότητά σας. Εάν δεν διαβάζονται εύκολα αυτές οι πληροφορίες τότε χάνετε από τις πωλήσεις σας.

 

Κάνετε την κάρτα σας να ξεχωρίζει από το σύνολο

Το πιο πιθανό είναι η κάρτα σας να βρεθεί ανάμεσα σε ένα πακέτο από διάφορες κάρτες. Δώστε ένα ιδιαίτερο και έντονο ύφος (έντονα – φωτεινά χρώματα, ιδιαίτερο χαρτί …) έτσι ώστε να ξεχωρίσει από τις υπόλοιπες.

 

Εκτυπώστε την εταιρική σας κάρτα σε καλής ποιότητας χαρτί

Εάν το χαρτί που χρησιμοποιήσατε είναι λεπτό και φαίνεται σαν να τις εκτυπώσατε σε ένα φθηνό εκτυπωτή, τότε θα αφήνει στον κόσμο την εντύπωση ότι έχουν να κάνουν με μια μικρή εταιρεία η οποία θα εξαφανιστεί μόλις ο ιδιοκτήτης βρει μια πραγματική δουλειά. Εκτυπώστε την κάρτα σας λοιπόν επαγγελματικά, σε ένα καλό και βαρύ χαρτί.

Αν και υπάρχουν πολλά είδη προεκτυπωμένων καρτών σε αρκετά βαρύ χαρτί ώστε να δώσουν την εντύπωση πραγματικής κάρτας, θα υπάρχουν σίγουρα ανταγωνιστές σας που θα έχουν πολύ καλύτερα αποτελέσματα. Πολλές φορές οι επαγγελματικές κάρτες μπορεί να κοστίζουν λιγότερο από τις προεκτυπωμένες.

 

Απαραίτητα στοιχεία

Όνομα φυσικού προσώπου
Δεν είναι απαραίτητο σε κάθε εταιρική κάρτα να υπάρχει το όνομα φυσικού προσώπου αλλά κάνει την κάρτα πιο προσωπική και πιο άμεση. Σε μία μεγάλη εταιρεία είναι καλό ο πιθανός πελάτης να έχει το όνομα κάποιου συγκεκριμένου προσώπου για να επικοινωνήσει. Το όνομα λοιπόν της εταιρείας και τις περισσότερες φορές το όνομα κάποιου φυσικού προσώπου είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία μιας εταιρικής κάρτας.

Τίτλος
Δεν είναι απαραίτητο στοιχείο. Η εμφάνιση του τίτλου στην εταιρική κάρτα κοντά στο όνομα είναι καθαρά θέμα επιλογής. Η ύπαρξή του δίνει την εντύπωση μεγάλης εταιρείας.

Διεύθυνση, e-mail και website
Η διεύθυνση και το e-mail της εταιρείας είναι επίσης βασικά στοιχεία της εταιρικής κάρτας. Ακόμα και στην περίπτωση που η εταιρεία δραστηριοποιείται αποκλειστικά online καλό είναι να υπάρχει η διεύθυνση στην οποία εδρεύει, εμπνέοντας με τον τρόπο αυτό μεγαλύτερη ασφάλεια ως προς την εγκυρότητα της εταιρείας. Σε περίπτωση που η εταιρεία έχει website καλό είναι να υπάρχει η διεύθυνση του website στην κάρτα έτσι ώστε ο καθένας να έχει πρόσβαση σε αυτό για περισσότερες πληροφορίες.

Τηλέφωνα και fax
Τα διάφορα νούμερα τηλεφώνων συνήθως μπαίνουν με τη σειρά: τηλέφωνο, fax, κινητό χωρίς όμως αυτό να είναι δεσμευτικό. Υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες κρίνεται αναγκαίο να ξεχωρίσει με κάποιον τρόπο ο αριθμός του κινητού τηλεφώνου. Είναι σημαντικό στην εταιρική κάρτα να περιληφθούν μόνο οι αριθμοί τηλεφώνων τους οποίους χρησιμοποιεί η εταιρεία για την επικοινωνία της. Μην ξεχνάτε τους κωδικούς της χώρας και τα εσωτερικά νούμερα εάν προβλέπονται. Η χρήση παρενθέσεων, κενών ή οποιονδήποτε άλλων στοιχείων για τον διαχωρισμό των αριθμών είναι καθαρά θέμα προτίμησης. Πρέπει όμως ο τρόπος αυτός να εφαρμοστεί σε όλα τα αντίστοιχα στοιχεία της κάρτας.

Σλόγκαν ή μια μικρή περιγραφή της δραστηριότητας
Ένα σλόγκαν ή μια μικρή περιγραφή της δραστηριότητας της εταιρείας μπορεί να φανεί χρήσιμο στην περίπτωση που από το όνομα και το λογότυπο της εταιρείας δεν είναι ξεκάθαρη η δραστηριότητά της.

Λογότυπο
Ζητήστε τη βοήθεια ενός επαγγελματία για την σχεδίαση του λογοτύπου της εταιρείας σας. Εάν παρέχεται προϊόντα ή υπηρεσίες που μπορούν να αποδοθούν οπτικά με ένα σύμβολο, τότε το λογότυπο καλό θα είναι να συμβολίζει το προϊόν ή την υπηρεσία με κάποιον τρόπο. Θα πρέπει επίσης να είναι ένα λογότυπο που θα μπορεί να έχει διάφορες εφαρμογές και να φαίνεται το ίδιο καλά σε όλες (επιστολόχαρτα, κάρτες, φακέλους, έντυπα, website κτλ…).

Comments are closed.