Γιατί να έχω επαγγελματική κάρτα

Το πρώτο βήμα του μάρκετινγκ: “Γεια σας, ορίστε η κάρτα μου.”

Μη σας προκαλεί / εντυπωσιάζει ο όρος μάρκετινγκ, γιατί υπάρχουν πολλές πιθανότητες να έχετε και εσείς οι ίδιοι ενεργά εμπλακεί στη διαδικασία αυτή για κάποιο καιρό τώρα. Ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνατε, αφού ανοίξατε την επιχείρηση σας, ήταν να εκτυπώσετε επαγγελματικές κάρτες.

Από την πρώτη στιγμή που θα δώσετε την κάρτα σας σε κάποιον, κάνετε μάρκετινγκ, εξασκείτε την τεχνική του μάρκετινγκ.

Αυτό που κάνετε στην ουσία όταν δίνετε την κάρτα σας είναι να λέτε στον κόσμο ποιοι είστε, τι πουλάτε και που μπορούν να το αγοράσουν. Τα σημερινά websites με πολύ πιο περίτεχνο φυσικά τρόπο, κάνουν βασικά το ίδιο πράγμα.

Ας επιστρέψουμε όμως στο βήμα 1: αυτό το μικρό κομμάτι έντυπου υλικού που πάντοτε κρατάτε πάνω σας και που τόσοι άνθρωποι θεωρούν ως δεδομένο, και δε θα έπρεπε…

 

Οι πρώτες εντυπώσεις μετράνε.

Θυμηθείτε: Δε θα έχετε ποτέ δεύτερη ευκαιρία να κάνετε μια καλή πρώτη εντύπωση! Εκτός από την δική σας εμφάνιση, η επαγγελματική σας κάρτα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της πρώτης σας γνωριμίας με έναν πιθανό πελάτη. Δώστε της αξία ! Πολλοί από μας παίρνουν την επαγγελματική κάρτα ως δεδομένη και αποδέχονται οτιδήποτε τους δώσει ένας τοπικός τυπογράφος, ο οποίος μάλλον δε θεωρεί το μάρκετινγκ τίποτα περισσότερο από μια αγορά, όπου κανείς αγοράζει φρούτα και λαχανικά. Λάθος! Αυτό δίνει στους ανθρώπους την εντύπωση ότι δεν ενδιαφερόμαστε αρκετά για τη δουλειά μας.

Υπάρχουν και άλλοι που φαίνεται ότι παρουσιάζουν ένα λανθάνον σύμπλεγμα τύπου Steven Spielberg καθώς η κάρτα που φτιάχνουν είναι αντάξια μιας χολιγουντιανής πρεμιέρας, μια υπερβολική κάρτα που συμπληρώνεται με μια φωτογραφία και η οποία θα περιείχε και μια επιγραφή νέον που αναβοσβήνει, αν υπήρχε τρόπος να τοποθετηθεί εκεί. Πάλι λάθος! Αυτό δίνει την εντύπωση σπατάλης, υπερβολής, φιγούρας και υπερβάλλοντος χαρακτήρα. Δεν πρόκειται να εντυπωσιάσετε κανέναν με μια φανταχτερή κάρτα – το αντίθετο μάλιστα! Πιθανότατα θα αποθαρρύνετε τους πιθανούς πελάτες σας…

 

Μοιράστε όσο περισσότερες κάρτες μπορείτε.

Τώρα, λοιπόν, που έχετε τις επαγγελματικές κάρτες σας, είστε έτοιμοι να τις χρησιμοποιήσετε. Φροντίστε να παρακολουθείτε, όσο το δυνατό περισσότερες επαγγελματικές συναντήσεις, εκθέσεις, δεξιώσεις, κοκτέιλ πάρτι κλπ., μέρη δηλ., όπου συγκεντρώνονται πιθανοί πελάτες σας.

Κυκλοφορείστε και όταν συναντήσετε κάποιον με τον οποίο επιθυμείτε να έρθετε σε επαφή, ξεκινήστε τη συζήτηση ρωτώντας τον για το επάγγελμα του. Εάν τον επάγγελμα του είναι συμβατό με τον προσανατολισμό της δικής σας επιχείρησης, τότε συστηθείτε και παρουσιάστε την κάρτα σας με αξιοπρεπή τρόπο, διατηρώντας πάντοτε την επαφή με τα μάτια.

Προτείνετε την κάρτα, με τις τυπωμένες πληροφορίες προς την πλευρά του παραλήπτη και περιμένετε να πάρει την κάρτα ή να την κοιτάξει πριν συνεχίσετε την κουβέντα. Φροντίστε να έχετε ένα στυλό πρόχειρο, για να γράψετε πιθανές πληροφορίες στο πίσω μέρος της κάρτας.

 

Μην απολογείστε για την επαγγελματική σας κάρτα.

Πολύ συχνά οι άνθρωποι απολογούνται, είτε επειδή δεν έχουν επαγγελματική κάρτα, είτε επειδή υπάρχει κάποιο λάθος στην κάρτα τους. Εάν συμβεί αυτό, τότε έχετε χάσει το κύρος σας, και αυτό στέλνει μήνυμα ότι δεν είστε έτοιμοι για σοβαρή δουλειά. Όπως σημειώθηκε σε προηγούμενη παράγραφο, ποτέ μην αποδέχεστε από έναν τυπογράφο κάρτες που έχουν κάποιο λάθος. Εάν διαγράψετε έναν αριθμό τηλεφώνου που είναι τυπωμένος λάθος πάνω στην κάρτα και σημειώσετε στη θέση του το σωστό αριθμό, τότε αυτή σας η κίνηση ισοδυναμεί με την υπογραφή της θανατικής καταδίκης της επιχείρησης σας.

Comments are closed.